Jedna scena odc. 1 - 50

Jedna scena odc. 1 - 50 Program
Kategoria:
Program
Gatunek:
Kultura
Kategoria wiekowa:
od lat 12
Rok produkcji:
2015
Kraj produkcji:
Polska
Długość:
15 godz. 28 min.

Niestety w zasobach VOD nie znajduje się serial Jedna scena odc. 1 - 50

Powiadomimy Ciebie, kiedy serial pojawi się na VOD.

Czy chcesz, żeby ten serial pojawił się na VOD?

Przekażemy Twoją opinię wydawcom.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Jeszcze nie wieczór
Odcinek 50

Jeszcze nie wieczór

To film o miłości, przemijaniu i aktorach, ich ekscentryczności, marzeniach zagrania jeszcze jednej, może już ostatniej wielkiej roli. Do Domu Aktora w Skolimowie przyjeżdża na rekonwalescencję gwiazdor kina i teatru Jerzy (Jan Nowicki).

Długość odcinka: 21 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Dwa księżyce
Odcinek 49

Dwa księżyce

Gościem jest Andrzej Barański, reżyser filmu „Dwa księżyce”. To ekranizacja zbioru opowiadań Marii Kuncewiczowej z 1933 roku. Film, utrzymany w poetyckim klimacie, z humorem ukazuje dwa kontrastujące ze sobą światy. Prości mieszkańcy Kazimierza zmagają się z codziennymi troskami. (...)

Długość odcinka: 19 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Benek
Odcinek 48

Benek

Gościem programu jest Robert Gliński, reżyser filmu „Benek”, pełnego humoru obrazu o nadziei na lepsze jutro. Tytułowy Benek jest 29-letnim górnikiem, który postanawia zacząć życie od nowa. Bierze odprawę i odchodzi z kopalni. Kolejne próby zdobycia pracy zawodzą, ale (...)

Długość odcinka: 20 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Karbala
Odcinek 47

Karbala

Gościem programu jest Krzysztof Łukaszewicz. Reżyser i scenarzysta „Karbali” opowiada o kręceniu sceny wymiany ognia, podczas filmowej zasadzki. Jak podkreśla Łukaszewicz, postanowił posłużyć się szerokim planem. Szczególne miejsce w tego typu produkcjach mają efekty specjalne. (...)

Długość odcinka: 21 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Aria dla atlety
Odcinek 46

Aria dla atlety

Michał Chaciński rozmawia z Filipem Bajonem o najważniejszej scenie filmu „Aria dla atlety” – zapaśniku, który znalazłszy się u schyłku kariery, opowiada dziennikarzom historię swojego życia.

Długość odcinka: 21 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Rysa
Odcinek 45

Rysa

Michał Chaciński rozmawia z Michałem Rosą o najważniejszej scenie filmu „Rysa” – poruszającą psychodramę rodzinną nawiązującą klimatem do filmów Ingmara Bergmana. Joanna (Jadwiga Jankowska-Cieślak) i Jan (Krzysztof Stroiński) są kochającym małżeństwem z wieloletnim (...)

Długość odcinka: 19 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Jańcio Wodnik
Odcinek 44

Jańcio Wodnik

Michał Chaciński rozmawia z Janem Jakubem Kolskim o najważniejszej scenie filmu „Jańcio Wodnik”, surrealistycznej ludowej balladzie o uzdrowicielu, który okazał się fałszywym prorokiem.

Długość odcinka: 21 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Komornik
Odcinek 43

Komornik

Rozmowa z reżyserem Feliksem Falkiem o jednej ze scen filmu „Komornik”, który ukazuje 48 godzin z życia komornika Lucjana Bohme, bezwzględnie egzekwującego długi. Jest wszechwładny, bezczelny i arogancki wobec swoich ofiar. Pod wpływem dramatycznych zdarzeń próbuje naprawić (...)

Długość odcinka: 25 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Zawrócony
Odcinek 42

Zawrócony

Michał Chaciński rozmawia z reżyserem Kazimierzem Kutzem o jednej ze scen filmu „Zawrócony”, w którym akcja toczy się cztery miesiące przed wydarzeniami w „Wujku”. Tomasz Siwek pracuje w śląskiej elektrociepłowni, rozwozi wodę wśród robotników. Członka PZPR partyjny (...)

Długość odcinka: 20 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Cześć, Tereska
Odcinek 41

Cześć, Tereska

Główne role w filmie „Cześć, Tereska” Robert Gliński powierzył amatorkom z zakładu poprawczego: Aleksandrze Gietner i Karolinie Sobczak. W kulminacyjnej scenie filmu, zraniona i rozczarowana Tereska odwiedza Edka, któremu postanawia opowiedzieć o swoich ostatnich doświadczeniach. (...)

Długość odcinka: 15 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Sąsiady
Odcinek 40

Sąsiady

Michał Chaciński rozmawia z Grzegorzem Królikiewiczem o najważniejszej scenie filmu „Sąsiady”. To opowieść o ludziach, którzy żyją obok nas, ale na co dzień ich nie dostrzegamy, wstydliwie spychając poza margines naszego świata, kształtowanego przez media.

Długość odcinka: 20 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Zmory
Odcinek 39

Zmory

Michał Chaciński rozmawia z Wojciechem Marczewskim o kluczowej scenie filmu „Zmory” z 1978 roku. Po programie – emisja omawianego dzieła.

Długość odcinka: 22 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Nadzór
Odcinek 38

Nadzór

„Nadzór” Wiesława Saniewskiego przez lata był zakazany przez cenzurę i uchodził za jeden z bardziej poszukiwanych filmów drugiego obiegu. Razem z reżyserem Michał Chaciński omawia kluczową scenę buntu w więziennym radiowęźle.

Długość odcinka: 20 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Zazdrośc i medycyna
Odcinek 37

Zazdrośc i medycyna

Zazdrość i medycyna

Długość odcinka: 19 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Constans
Odcinek 36

Constans

Program jest adresowany przede wszystkim do młodych widzów, którzy dopiero rozpoczynają edukację filmową. Dzięki niemu, poza treścią filmu, widz dostrzeże zamysł formalny i konstrukcyjny dzieła filmowego, aby bardziej świadomie je odbierać.

Długość odcinka: 21 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Szwadron
Odcinek 35

Szwadron

W studiu Juliusz Machulski i dyskusja o scenie „chłosta dezertera” z filmu „Szwadron”. Film ten uchodzi za najbardziej niedocenioną produkcję mistrza polskiej komedii. Dopiero po latach zdobył uznanie, jako ambitne kino historyczne.

Długość odcinka: 18 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Rejs
Odcinek 34

Rejs

Potrzeba podporządkowania władzy, śmieszne ludzkie gesty, ich lęki i słabości oraz kultowe dialogi – „Rejs” był fabularnym debiutem Marka Piwowskiego. Jak przebiegało stworzenie obsady, która zapadła w pamięci kolejnym pokoleniom?

Długość odcinka: 19 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Miłość
Odcinek 33

Miłość

Sceny gwałtu w filmach są jednymi z najtrudniejszych do nakręcenia zarówno dla twórcy, jak i aktorów w nich grających. Jak Sławomir Fabicki, reżyser filmu „Miłość”, poradził sobie z tym wyzwaniem?

Długość odcinka: 19 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Wodzirej
Odcinek 32

Wodzirej

– Chciałem pokazać jego profesjonalizm. To jaki jest aktywny, jak improwizuje – mówi reżyser Feliks Falk o scenie otwierającej film „Wodzirej”, w której zarysowuje się kultowa postać Lutka Danielaka, w którego wciela się Jerzy Stuhr.

Długość odcinka: 18 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Dziewczyny do wzięcia
Odcinek 31

Dziewczyny do wzięcia

– Miałem takie hobby: zrobiłem najpierw „Niedzielę Barabasza”, gdzie monolog powtarza się 5 razy w różnych konfiguracjach. W tym filmie jest 4 albo 5 monologów i one się powtarzają – mówi Janusz Kondratiuk o filmie „Dziewczyny do wzięcia”.

Długość odcinka: 19 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Spis cudzołożnic
Odcinek 30

Spis cudzołożnic

– Nie byłem przygotowany na to żeby zmienić zawód i stanąć po drugiej stronie kamery. Dopiero kiedy przeczytałem książkę Jerzego Pilcha, to zobaczyłem jakie kino by mnie interesowało, jako autora - przyznaje Jerzy Stuhr,scenarzysta i reżyser filmu „Spis cudzołożnic”.

Długość odcinka: 19 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Baryton
Odcinek 29

Baryton

– Pomyślałem, żeby zrobić taki zegareczek szwajcarski, sytuację, która trochę przypomina tonący okręt... że szczury pierwsze uciekają – mówi Janusz Zaorski o scenie urodzin głównego bohatera w „Barytonie”.

Długość odcinka: 19 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Parę osób, mały czas
Odcinek 28

Parę osób, mały czas

Film „Parę osób, mały czas” ukazuje relacje Mirona Białoszewskiego i Jadwigi Stańczakowej z punktu widzenia tej ostatniej. Trudno jednak powiedzieć, że jest to wyłącznie jej relacja: niewidoma kobieta oglądała bowiem i poznawała świat oczyma Mirona.

Długość odcinka: 18 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Kornblumenblau
Odcinek 27

Kornblumenblau

– W filmie są dwie siły, które się ścierają: wiara, którą symbolizuje Matka Boska Częstochowska i coś, co dla niektórych było wiarą, ale jest to jakby wiara w demona, w coś okrutnego – mówi Leszek Wosiewicz, którego „Kornblumenblau” był debiutem fabularnym.

Długość odcinka: 17 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Jesteś Bogiem
Odcinek 26

Jesteś Bogiem

– Jeżeli ten film jest o samotności, to ta scena jest dobitnym dowodem na to, że depresja Magika nie znajduje pola, na którym może się z kimś skomunikować – mówi reżyser Leszek Dawid o pamiętnej scenie „samochodowej” z filmu „Jesteś Bogiem” opowiadającego o życiu (...)

Długość odcinka: 17 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Ki
Odcinek 25

Ki

– Pierwszą sceną wciąga się widza w opowiadanie i zawiera pewnego rodzaju umowę – tłumaczy Leszek Dawid, który w programie przedstawia założenia pierwszych scen filmu „Ki”. Jakie znaczenie ma wstęp filmu wobec całej historii?

Długość odcinka: 20 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Wymyk
Odcinek 24

Wymyk

– Odwaga to nie jest coś, co się wydarza w danym momencie, tylko to wszystko, co się wydarzyło do tego momentu. Wszystkie decyzje, które podejmujemy – mówi Greg Zgliński, reżyser filmu „Wymyk”. Scena w pociągu, która stawia bohaterów przed trudnym wyborem, jest fundamentalna dla (...)

Długość odcinka: 18 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Wszystko, co kocham
Odcinek 23

Wszystko, co kocham

– W tej scenie jest jeszcze taka ważna rzecz, która wydaje mi się istotna. Ta scena jest o wielkiej miłości i o jej utracie jednocześnie – tak scenę na plaży z filmu „Wszystko, co kocham” wspomina reżyser Jacek Borcuch.

Długość odcinka: 19 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Szczęśliwego Nowego Jorku
Odcinek 22

Szczęśliwego Nowego Jorku

– Kiedy dotarłem do Edwarda, dowiedziałem się że dziewięciu reżyserów filmowych zwróciło się już do niego z prośbą o adaptację. Dlaczego wybrał mnie? Przede wszystkim powiedziałem mu o swoich ambicjach, jakie wiążę z tym tekstem, że to nie będzie jedna z kolejnych komedii, (...)

Długość odcinka: 19 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Szczęśliwy człowiek
Odcinek 21

Szczęśliwy człowiek

– Najchętniej filmowałabym ludzi z boku, z tyłu. Z przodu filmuje się aktorach w serialu – mówi Małgorzata Szumowska. Reżyserka wspomina swój debiut pełnometrażowy i scenę przymierzania płaszcza w „Szczęśliwym człowieku”.

Długość odcinka: 18 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Iluminacja
Odcinek 20

Iluminacja

Tematem jest scena operacji na otwartym mózgu, którą Krzysztof Zanussi zamieścił w filmie „Iluminacja”.

Długość odcinka: 17 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Wojaczek
Odcinek 19

Wojaczek

Wizjoner Lech Majewski zrealizował może najbardziej przejmujący film o latach 50. PRL. „Wojaczek”, na bazie faktów z tragicznej biografii poety - katastrofisty, ma charakter eseju o kondycji artysty.

Długość odcinka: 15 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Sztuczki
Odcinek 18

Sztuczki

– Uznałem, że to piękny proces, kiedy dziecko poddaje próbie świat dookoła – mówi Andrzej Jakimowski, omawiając jedną ze scen w „Sztuczkach”. Historia Stefka i Elki, którzy naginają rzeczywistość, oczarowała widzów na całym świecie.

Długość odcinka: 15 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Wesele
Odcinek 17

Wesele

Rozmowa na temat filmu „Wesele” w reż. Wojciecha Smarzowskiego. Tytułowe wesele urządza córce Wiesław Wojnar, bogaty mieszkaniec małego miasteczka. Za ostentacyjną wystawnością zabawy kryją się jednak szemrane interesy bohaterów.

Długość odcinka: 15 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Kobieta samotna
Odcinek 16

Kobieta samotna

W programie rozmowa o filmie „Kobieta samotna” w reżyserii Agnieszki Holland, która wyjaśnia znaczenie sceny intymnego spotkania pary bohaterów jako kluczowej dla filmu.

Długość odcinka: 15 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Jezioro Bodeńskie
Odcinek 15

Jezioro Bodeńskie

Rozmowa z Januszem Zaorskim, twórcą dramatu „Jezioro Bodeńskie”. Scenariusz powstał na kanwie prozy Stanisława Dygata. Reżyser mówi o tym, dlaczego omawiana scena nie traci na aktualności. Zdradza swoją koncepcję, jak chciał pokazać swoisty wykład o polskości.

Długość odcinka: 15 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Pułkownik Kwiatkowski
Odcinek 14

Pułkownik Kwiatkowski

Akcja filmu Pułkownik Kwiatkowski toczy się w 1945 roku. Kwiatkowski (Marek Kondrat), zanim stał się "pułkownikiem", był wojskowym lekarzem: z wykształcenia ginekologiem, z obowiązku - chirurgiem.

Długość odcinka: 15 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Rewers
Odcinek 13

Rewers

Reżyser filmu, Borys Lankosz wyjaśnia założenia sceny ostatecznej konfrontacji bohaterki z potencjalnym narzeczonym, w której Sabina zaczyna rozumieć prawdziwe intencje i charakter Bronisława. W tej scenie podejmuje decyzje, że musi go zabić.

Długość odcinka: 15 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Wrony
Odcinek 12

Wrony

Film "Wrony" Doroty Kędzierzawskiej to poetycka opowieść o samotności, potrzebie miłości i dziecięcych marzeniach. Bohaterkę filmu wychowuje samotna matka. Dziecko porywa młodszą od siebie dziewczynkę. W odcinku przypomnianie sceny ich rozmowy na plaży.

Długość odcinka: 15 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Limuzyna Daimler Benz
Odcinek 11

Limuzyna Daimler Benz

Spotkanie z Filipem Bajonem, reżyserem filmu „Limuzyna Daimler Benz”. Trzeci obraz artysty jest kolejną, autorską wizją kina historycznego, mieszając zabiegi filmowe z teatralnymi. Akcja toczy się w Poznaniu, w przededniu wybuchu II wojny światowej.

Długość odcinka: 21 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Zmruż oczy
Odcinek 10

Zmruż oczy

„Zmruż oczy” to debiut reżysera i scenarzysty Andrzeja Jakimowskiego. Film okazał się wydarzeniem 2003 r., doceniony przez krytyków, otrzymał liczne nagrody. – Musieliśmy ze Zbyszkiem (Zamachowskim) dostosować się do naturalności bardzo utalentowanych naturszczyków – mówi (...)

Długość odcinka: 20 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Kochankowie mojej mamy
Odcinek 9

Kochankowie mojej mamy

Tym razem spotykamy się z Jarosławem Piwowarskim, reżyserem filmu „Kochankowie mojej mamy”. W programie omawiamy scenę konfrontację matki (w tej roli doskonała Krystyna Janda)ze swoim synem.

Długość odcinka: 18 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Ojciec i syn
Odcinek 8

Ojciec i syn

Gościem programu jest reżyser Bartek Konopka, twórca nominowanego do Oscara „Królika po berlińsku”. W odcinku Bartek Konopka analizuje swój fabularny debiut - film „Lęk wysokości”. Historię relacji pomiędzy Tomkiem, znanym prezenterem telewizyjnym a jego chorym psychicznie ojcem.

Długość odcinka: 19 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Boisko bezdomnych
Odcinek 7

Boisko bezdomnych

– Zależało nam na tym, by film był jak najbardziej realny, dlatego kręciliśmy w prawdziwych miejscach: w noclegowni, na Stadionie X-lecia – mówi Kasia Adamik. Reżyserka „Boiska bezdomnych” dodaje, że Marcin Dorociński ma wiele wspólnego z głównym bohaterem, bo aktor także gra w (...)

Długość odcinka: 19 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Z odzysku
Odcinek 6

Z odzysku

„Z odzysku” to fabularny debiut Sławomira Fabickiego. Bohaterem jest Wojtek – 19-latek, który znajduje zajęcie u człowieka odzyskującego długi. – Tę scenę zrobiliśmy w jednym ujęciu, dodając dziwne dźwięki, by podkreślić emocje bohatera – mówi reżyser o scenie, kiedy (...)

Długość odcinka: 20 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Pora umierać
Odcinek 5

Pora umierać

Dorota Kędzierzawska obiecała rolę Danucie Szaflarskiej, gdy ta miała 76 lat, a dostała ją, mając… 92. Rola w „Pora umierać” przyniosła jej szereg nagród, w tym statuetkę Orła w 2008 r.

Długość odcinka: 18 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Zaślepiona
Odcinek 4

Zaślepiona

Katarzyna Klimkiewicz wyreżyserowała swój debiutancki pełny metraż w Wielkiej Brytanii. Film „Zaślepiona” opowiada o romansie Brytyjki po czterdziestce z młodym imigrantem pochodzenia algiersko-francuskiego. – Każde z bohaterów jest w skomplikowanej sytuacji społecznej, która (...)

Długość odcinka: 18 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Skazany na bluesa
Odcinek 3

Skazany na bluesa

– Rysiek Riedel słynął z tego, że był mrukiem, nie otwierał się na zewnątrz. Wszystko, co wiedzieliśmy o nim i jego wnętrzu, to były teksty piosenek – mówi Jan Kidawa-Błoński, reżyser filmu „Skazany na bluesa” o Ryszardzie Riedlu i zespole Dżem.

Długość odcinka: 20 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Egoiści
Odcinek 2

Egoiści

Michał Chaciński rozmawia z Mariuszem Trelińskim o początkowej sekwencji z filmu „Egoiści”. – W tej scenie jest jakiś element teatru, my odgrywamy samych siebie. Ten element fascynacji sobą, swoim „ja” już wtedy był silny – zauważa Treliński, wspominając pamiętną (...)

Długość odcinka: 18 min.

Jedna scena odc. 1 - 50 Program Daas
Odcinek 1

Daas

– Pojawia się moment ostatecznej konfrontacji Franka z Kleinem. Czas jakby zwalnia w tym momencie. Oni są sami ze sobą. Wszystko jest bardzo subiektywne. Rozegrane na ich spojrzeniach i na bardzo bliskich planach – mówi Adrian Panek, reż. filmu „Daas”.

Długość odcinka: 19 min.